Nyilvánosságra hozták az F1 2021-től életbe lépő szabályait és bemutattak egy olyan kasznit, amire a versenyautók két év múlva leginkább hasonlítani fognak.
2021-től az F1-es autók teljesen új tervezési filozófiával és lendületes külsővel rendelkeznek majd. Változik az első és hátsó szárny, az alváz aerodinamikája, egyszerűsödik a felfüggesztés és alacsony profilú 18-as gumiabroncsok érkeznek.
Az esztétika bár kiemelt szempont volt a tervezésnél, a változások nem csupán kozmetikai jellegűek. A fő cél a költségcsökkentés és egy olyan autó megalkotása, amellyel nőhet az előzések száma, ezzel a verseny izgalma is. A jelenlegi autók mögötti örvénylések akár 40%-al is rontják az érkező "esélyét" az előzésre, míg a 2021-es kaszninál ez 5-10%-ra mérséklődhet az által, hogy a versenyautók hátsó traktusáról tisztábban válik le a levegő és magasabb irányba távozik majd, mint most.
Az F1 első ízben fog bevezetni a kiadásokra vonatkozó korlátozásokat a sport tisztességesebb és fenntarthatóbbá tétele érdekében. A költség felső korlátja 175 millió dollár / csapat / év és ez mindenre vonatkozik majd, kivétel ez alól a marketing költség és a versenyzők fizetése.
Bevezetésre kerülnek szabványosított alkatrészek (például AC pumpa), másoknak előírt kivitelűeknek kell lenniük (pl. kerék burkolatok), megint másoknak korlátozzák a cseréjét (fékbetétek), egyesek pedig nem módosíthatóak majd (sebességváltó).
Látványos változást jelent majd az alacsony profilú gumiabroncsokra való áttérés. A jelenleg használt magas profilú gumiabroncsok gyorsításkor, lassításkor és a kanyarokban jelentősen változtatják alakjukat, ami hatással van az aerodinamikára is. A nagyobb költségvetéssel rendelkező csapatok képesek ezeket a hatásokat részletesebben elemezni, és ez által olyan megoldásokat fejleszthetnek, amelyek előnyt jelentenek másokkal szemben. A merevebb oldalfalú (köznyelvben „peres”) gumiabroncs nem deformálódik annyira, ezzel az aerodinamikára gyakorolt hatása is jóval kisebb lesz, így csökken a fejlesztés költsége is.
Msylwia